Kettlebell edzések alapjai

Nem lehet elég sokszor hangsúlyozni, hogy a Kettlebell az egyik leghatékonyabb edzésfajta, abban az esetben , amikor a fogyás, szálkásítás és a lehető legformásabb alak elérése a cél. Ezt úgy éri el, hogy a gerinc melletti izomzatot erősíti, ami által a testünk tartása és az egyensúlyérzékünk párhuzamosan fejlődik. Ez lenne az összes edzésfajta alapja, de sajnos erről nagyon keveset beszélnek a „szakértők”.

Kettlebell, a „csodaszer”

A specialitása a Kettlebell golyónak, hogy a súlypontja távol esik a fogantyújától, így egy örökös küzdelmet jelent, hogy egyensúlyban maradjunk, megfeszítjük az egész testünket, gerincünket, így érve el a legnagyobb hatékonyságát. Rengeteg történetet tudnék mesélni, milyen fantasztikus hatásai vannak a sportnak. Hat a teljes testünkre, egészségünkre, és általában a közérzetünkre is.

Akik sokszor szenvednek hát vagy éppen derékfájástól, azoknál a megerősödött izomzattal, akár meg is szűnhetnek ezek a tünetek. A Kettlebell gyakorlatok során egyszerűen észre sem vesszük, de javul a koncentrációs képességünk, testtartásunk és sokkal stressz-mentesebbek leszünk. Hölgyeknél a medence körüli izmok megerősítésével a nőknél jelentkező kellemetlen érzések csökkennek és gyerekvállalás esetén a szülés is sokkal könnyebbé válik.

kettlebell

Ami sok nőt a legjobban érdekel hihetetlen kerek popsit és feszes csinos combokat, lábakat eredményez a Kettlebell. A legjobb zsírégetésre, fogyásra és aki korábban lustának tartotta magát, elképesztő frissességről számol be az edzéseket követően és általában a mindennapokban.

Alapszabály! Nem szabad lazsálva edzeni. Ezt mondjuk, semelyik edzésnél nem szabadna, de sajnos hajlamosak vagyunk könnyedén biciklizni, aerobikozni, stb. A Kettlebell magas szintű koncentrációt igényel, alapos bemelegítést követően, hiszen csak így lehet a baleseteket és kisebb-nagyobb sérüléseket elkerülni. Itt minden megkezdett gyakorlatot végig kell vinni, félúton nem tudod abbahagyni.

 

Kettlebell edzések kezdőknek

A gyakorlatokat a kisebb súlyzókkal kell kezdeni maximum egy perces szériákkal. A beiktatott szünet ne legyen egy percnél hosszabb és legalább 4-5 sorozatot csináljunk. Akár profi személyi edzőt vagy más edzőtársakat kérdezzünk meg, és rakjunk össze maguknak egy edzés programot és azt szigorúan tartsuk is be, mert ez biztosítja azt, hogy a megfelelő hatást érjük el.

Aki attól tart, hogy hatalmas, férfias izomzattal fog rendelkezni, azok ne féljenek. A férfiak mindig is hajlamosak voltak túltolni az edzéseket bármilyen sportban is. Ez nincs más a Kettlebell edzéseiken sem. Nagyobb súlyokat használnak, egyre többször járnak le edzésekre és sajnos egy idő után más szereket is elkezdenek szedni.

Aki ezt egészséges szinten tartja, annak garantáltak a pozitív élettani hatások, a szépen formált, nem eltúlzott izomzat és az általában vett egészségesebb élet.
Remélem Ti is kedvet kaptatok ahhoz, hogy lemenjetek egy terembe edzeni és Ti is egy új útra léptek egy Betterbell teremben.

Megosztod? Köszönjük 🙂Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn